22 de juliol del 2019

La primera expedició a Mart

Títol: The Fated Sky
Autor: Mary Robinette Kowal
Saga: Lady Astronaut (2/3)
Pàgines: 384
Puntuació:  ☺☺☺☺☺

Tal com va passar amb el primer llibre, aquest segon m'ha encantat de principi fins a final. En aquest ens trobem com es prepara la primera expedició que posarà els peus a Mart, i com ofereixen a l'Elma (la Lady Astronaut) que hi vagi.

 Només veiem la perspectiva de l'Elma, però això no deixa que es tractin un munt de temes. Bàsicament el llibre explica com és la vida a la nau que els porta a Mart, però a través seu podem viure l'amistat, com s'arracona a algú que (sense voler) li treu el lloc a un altre, com es viu la mort a l'espai, què passa amb la carrera d'una dona amb èxit i la decisió de tenir o no fills, l'homosexualitat, el racisme... Vaja, que hi ha una mica de tot, tot des del punt de vista de l'Elma, de forma que si es perd la connexió amb algú altre, no sabem què li passa.

 Aquesta idea de ciència ficció vista des del punt de vista femení m'encanta. I personatges femenins forts, que fan falta! Totalment recomanable.

 Només un petit comentari sobre el llibre en paper. Tenia una còpia de la primera edició del llibre, comprada al bookdepository. Faltaven 30 pàgines del llibre, perquè s'hi havien colat 30 pàgines d'un altre llibre de la mateixa col·lecció. Em vaig queixar, amb el següent resultat:
 - L'autora, molt amable, em va contestar i em va dir que em posés en contacte amb l'editorial perquè m'enviessin les pàgines que faltaven. Fins aquí, tot correcte, i em va fer molta il·lusió que l'autora em contestés.
 - L'editorial (Tor) un zero. Em van enviar un correu automàtic dient que si tenia algun problema amb algun llibre els l'enviés per correu postal a Nova York i ells me'n retornarien una còpia que estigués bé. Els dos editors amb qui l'autora em va dir que em posés en contacte van passar literalment de mi. Resum: si ho puc evitar, no compro més llibres d'aquesta editorial (em pot tornar a passar i sé que no em donaran cap solució).
 - La botiga (Bookdepository) un altre zero. Els vaig enviar un correu i representa que t'han de contestar en 24 hores. Tres dies més tard, encara no sé res d'ells. Aquests sí que ja m'han vist prou.