4 de gener del 2017

El camí per anar a trobar les naus de la Terra



Títol: Las naves de la Tierra
Autor: Orson Scott Card
Saga: El retorno - 3
Pàgines: 442
Puntuació:  ☺☺☺☺

 He de dir que la història m'interessa, i tinc moltes ganes de saber què es trobaran quan arribin a la Terra (el que em queda, encara!), però de tant en tant, se'm fa una mica pesat i penso que es podria fer una mica més ràpid...

 En aquest llibre, 16 persones (8 homes, 8 dones) parteixen buscant les naus que els portaran a la Terra i per això han de travessar el desert. Es formen 8 parelles, que comencen a tenir fills, que seran la propera generació. I aquí hi ha un dels problemes del llibre, que fan que se'm faci pesat i m'empipi amb l'autor: excepte una de les parelles, tots són família. I, per tant, la nova generació, què farà?

 D'altra banda, d'aquestes 8 parelles, n'hi ha 3-4 que són importants, i les altres només surten de tant en tant per mostrar-nos com de dolents som els éssers humans. També m'hagués agradat que no es centrés tant en els protagonistes principals i ens deixés veure més aquests secundaris.

 Per descomptat, la Shedemei és el meu personatge preferit, i m'hagués agradat que algú altre hagués renunciat al lideratge i que l'hagués agafat ella.

 Llegiré el que queda, perquè tinc ganes de saber com acaba tot, però tampoc tinc massa pressa per fer-ho.