14 de juny del 2017

El famós llibre sobre les dones negres de la NASA


Títol: Talentos ocultos
Autor: Margot Lee Shetterly
Saga: -
Pàgines: -
Puntuació:  ☺☺☺☺

Després de sentir uns quants cops la pregunta sobre si havia vist la pel·lícula sobre les dones negres que van treballar a la NASA als seus inicis, vaig decidir que volia llegir el llibre (o escoltar-lo, en aquest cas). I no me'n penedeixo.

Com diu l'autora a l'epíleg, tota la gent que escolta la història, sempre fa el mateix comentari: com pot ser que no sigui una història coneguda? Com pot ser que no sigui de domini públic?

 I jo, després de llegir aquest llibre (bé, escoltar-lo), m'he quedat en la mateixa situació. La idea que, en una època en la que jo em pensava que tant dones com negres estaven relegats a altres tipus de feines, hi hagués unes dones negres que es dediquessin a fer uns càlculs que van ser molt importants per la història dels Estats Units.

 És una història de minories: les dones, els negres... però també és una història dels Estats Units, des de la segona guerra mundial fins a l'arribada de l'home a la Lluna. Però també la història de dones valentes. Dones que volien fer valer els seus drets. Dones que no volien ser discriminades ni per raó de gènere, ni per raó de raça.

 M'ha encantat la història d'aquestes dones, i la penso recomanar a qui em vulgui escoltar.