3 de gener del 2013

A Dance with Dragons


 En Martin ho ha tornat a fer: un llibre llarg, on no passa gairebé res a les primeres 800 pàgines, seguides de 200 pàgines genials i d'un epíleg que encara és millor i que deixa amb ganes de molt més... Quasi que quan surti el proper em plantejaré només llegir les 200 últimes pàgines (és broma!)

 En general el llibre m'ha agradat bastant, tot i que se m'ha fet una mica llarg. Els altres els havia llegit en castellà, i aquest en anglès, i diria que el nivell d'anglès era massa alt per mi.

 I, a partir d'ara, els spòilers que em serviran per quan d'aquí a uns anys surti el següent...

Començo per les preguntes que em vaig fer fa taaaaaaaaaaaant de temps (i així ja vaig comentant coses...)

 En Rickon no ha tornat a sortir. Ell també és un skinchanger? Ara ja sabem on és, però... jo en vull saber més!!! A veure si apareix ja al següent llibre!

 En Theon... Els seus capítols eren més un malson que un capítol de llibre... Sí, ja ho sé, tot és degut a en Bolton dels nassos, i té la seva part a la història, però... buf! I ara que parlo d'en Bolton, com coi sabia tot el que sabia sobre en Mance? De veritat que l'Stannis va anar contra Winterfell i es va morir? Però si havien salvat a l'Asha! O és que la gent de les illes va matar l'Stannis i es va aliar amb en Bolton? Ho dubtaria, ja que va ser en Bolton qui va fer mal a en Theon, però... vés a saber! I ara que en Theon i l'Asha estan bé, aniran en contra dels seus tiets?

 La Brienne no va morir. El que no sé és si va trair en Jaime o no. De moment, en Jaime se n'ha anat amb ella i només hi ha un sol capítol dels dos... No sé si és pitjor posar només un capítol o no posar-ne cap (com en el cas d'en Rickon o en Sam...)

 D'en Bran se n'han sabut coses, i m'ha interessat molt tot això dels arbres déus. I que en Bran sigui un d'ells. I que en Bran precisament vegi en Ned quan està preocupat perquè portava en Jon a casa. En aquell moment em pensava que sabria qui eren els pares d'en Jon... però ara ja no sé si és important o no. Ja parlaré més endavant d'en Jon...

 L'Arya per sort ja no està cega, però continua perduda. Jo (il.lusa de mi) tinc l'esperança de que ella sigui un dels caps del drac. Tenia l'esperança que ho fos en Jon, però... bé, ara espero que siguin en Tyrion i l'Arya. Al cap i a la fi, els dos estan a l'altra banda de món. Però sona més a que al final siguin en Victarion i l'Aegon. No em faria res que l'Aegon fos un cap d'un dels dracs, però... ostres, l'Arya també hauria de ser-ho!

 La Danny... bé, està boja, però... ja és el cap d'un dels dracs (això estava cantat). S'ha de veure qui la volia enverinar, i s'ha de veure si al final es decideix per algun altre dels seus molts pretendents...

 Els capítols de la Cersei han sigut interessants... però ho ha estat molt més el del seu tiet. La Cersei està acabada, però dubto que es conformi amb estar-ho, i més quan ara el seu tiet no la pot enviar a Casterly Rock. Però... ostres, el final d'en Varys em sembla genial! Ell sempre ha sigut Targaryen, i el que fa és una genialitat. De veritat, em trec el barret!

 D'en Sam i l'Elí no se n'ha sabut res. Ja podria haver inclós un capítol, encara que fos una cosa ràpida!!! De la Sansa tampoc, tot i que no es troba a faltar...

 Ja sé que en Quentyn Martell és important perquè és qui va deixar anar els dracs, però... quin sentit té fer-li un punt de vista per acabar matant-lo quan ja tots ens pensàvem que un drac seria per ell? Em queia bé en Quentyn. I sí, ja sé que en Martin mata personatges principals, preferentment als últims capítols de cada llibre, però... bé, que no sé a què coi venia tota la història d'en Quentyn. Sense ell tot hagués pogut ser igual. O no?

 Em deixo en Jon pel final. Tothom es fa la mateixa pregunta: realment en Jon és mort? Tenim el cas de la Brienne. Mai va dir que morís, i no és morta... però també tenim el cas d'en Robb i en Ned, i fa massa temps que en Martin no es carrega un personatge principal. Si en Jon no és viu, després de que l'Aegon es quedi un drac, no queden més Targaryen per quedar-se cap drac... comptant que en Jon sigui Targaryen... i malgrat que a mi m'agradaria que l'Arya tingués un drac, em temo molt que la cosa no anirà per aquest camí. Però si en Jon és viu... m'empiparia molt amb en Martin. Ningú sobreviu a quatre punyalades... o sí? La Catelyn va sobreviure després de que li tallessin el coll... Però bé, en Jon és un skinchanger, així que no acabarà de morir... al cap i a la fi, el primer capítol anava d'un skinchanger, no? Un cop morts, poden viure en un altre cos. Però això deixaria tot el tema dels seus pares sense tancar... i realment jo vull un Stark amb drac, i ell era el que tenia més números.

 Així que... a veure si en Martin es comporta i el nou llibre surt aviat (tot i que les meves esperances de que passi això són nul.les).