1 de gener del 2019

2018 en llibres


 Aquest any he llegit el mateix nombre de llibres que l'any passat: 33 :-) Però han sigut una mica més curts, perquè el goodreads diu que he llegit unes 500 pàgines menys que l'any passat. Tot i tenir la sensació que he llegit poquet, he estat en la línia dels últims anys. Això sí: a principi d'any vaig llegir més, i ara al final d'any entre no anar a peu a la feina (i gairebé deixar d'escoltar audiollibres) i el poc temps que he tingut, ha baixat el ritme.

 He intentat llegir llibres que ja pensava que m'agradarien, i és difícil triar quin és el millor llibre que he llegit aquest any, però The Calculating Stars crec que ha sigut el millor descobriment de l'any. El vaig veure així de passada i vaig saber que el volia llegir, i el vaig llegir ràpid i em va semblar molt bo. Això sí, encara no hi ha traducció (i dic encara, perquè estic segura que l'acabaran traduint).

 Aquest any només he acabat dues sèries: la del retorn de les bruixes (que tenia ganes de treure-me-la de sobre, perquè ja se'm feia pesada) i la del señor del tiempo, que m'ha agradat tant que ja tinc més llibres de l'autora a la llista de llibres per llegir. Els propers dies ja parlaré de sèries, però m'ha agradat tornar a agafar Vatídico i Lucky Starr després d'haver-les deixat abandonades (no s'ho mereixien!)

 També parlaré els propers dies d'autors i autores. Segueixo llegint massa americans, però si són el que m'agrada, ja ni intentaré resoldre-ho. Però també segueixo llegint massa en castellà i gairebé gens en català.

 Dels pocs audiollibres que he llegit aquest any em quedo amb la tendresa de The girl who drank the moon, i dels llibres que no són sèries, em quedo amb Flowers for Algernon, que em va encantar (i el vaig acabar fent llegir a la família!). També destacaré un llibre que em va costar esforç d'acabar, però que va valer molt la pena: Gödel, Escher, Bach.

 Aquest 2019 tornaré a tenir molt poc temps, així que no em faig gaires propòsits. Però com a mínim un de clar: que el que llegeixi valgui la pena :-)