3 de setembre del 2018

El problema dels tres cossos

Títol: El problema de los tres cuerpos
Autor: Cixin Liu
Saga: Tres cuerpos - 1/3
Pàgines: 408
Puntuació: ☺ ☺ ☺ ☺

Quan va sortir el llibre, vaig tenir clar que el volia llegir, encara que només fos pel títol. Però quan vaig veure que era una trilogia i que encara no en podia llegir el final, el vaig deixar penjat. Ara que ja es pot, he decidit llegir-lo.

 La puntuació que li posaria a llibre està entre 3 i 4 sobre 5. És veritat que l'autor té una gran imaginació i que, a estones, et deixa enganxat al llibre, amb ganes de saber què vindrà després, però... també és veritat que tinc uns quants peròs.

 D'una banda, em va costar molt entrar al llibre. És una cosa meva, però estava una mica descol·locada amb tota la història xinesa (que no coneixia) i amb els noms, que havia d'anar tota l'estona a mirar qui era qui.

 Fins que apareix el compte enrere. Aquí em va enganxar del tot... fins a cert punt. Perquè el protagonista s'obsessiona amb això (qui no ho faria?), però de cop, no torna a sortir en cap moment, excepte per una petita pregunta que fa tangencialment. Suposo que en el proper llibre sabrem què passa al final del compte enrere... o no.

  D'altra banda, el joc. Al principi se'm feia insuportable. Després el vaig trobar genial, amb tots els personatges que anaven sortint de la història de la ciència. L'ordinador que van crear amb soldats és de les millors coses que he llegit últimament. Però... si estaven intentant resoldre el problema de 3 cossos no feien el que havien de fer!!! Si de cas, havien de resoldre el restringit de 4 cossos! Sí, d'acord, primer has de trobar la solució del problema de 3 cossos, però llavors necessites el quart cos!

 Això sí: el millor personatge és el policia. Gran personatge! Moments gloriosos com quan se n'endú a dos personatges a veure una plaga de llagostes fan que aquest llibre valgui la pena!

 Veurem com continua.