29 de gener del 2020

El primer llibre de la ley del milenio

Títol: Magia robada
Autor: Trudi Canavan
Saga: La ley del milenio
Pàgines: 639
Puntuació: 😊😊😊😊😊

 Fins ara havia llegit molts llibres de la Trudi Canavan, i tots em van encantar. Així que començava amb moltes ganes, i no em va decebre.

 En aquest cas, ens trobem amb dues històries independents. Primer, em va enganxar molt més la història d'en Tyen i la Vella. Però a mida que avançava la història de la Rielle, cada vegada m'agradava més.

 Suposo que en algun moment les dues històries es trobaran. Però he de dir que vaig agrair que cada vegada que canviava de personatge, la part d'aquell personatge era més curta a mida que avançava el llibre, i per tant de seguida tornes a l'altra història, que potser vols saber com continua.

 Per descomptat, els personatges són molt Trudi Canavan: ells volen fer les coses bé, però es troben en situacions dolentes i han de decidir. Tenen pors, i volen aconseguir coses, el que fa que no sempre triïn el camí més correcte, però tenen les seves raons. I, per descomptat, personatges molt dolents (una noia, un professor, un sacerdot...), que sembla que només vulguin fer mal!

 Potser m'hagués agradat veure algun altre punt de vista que no fossin la Rielle o en Tyen. En deixar només aquests dos punts de vista, hi ha històries que es queden sense acabar, o que potser no saps què passarà amb ells. M'hagués agradat saber què passava amb l'Izare, per exemple. O si la Famire acabava rebent algun càstig. Però bé, almenys a través de la Vella veiem altres punts de vista diferents.

 El llibre podria haver acabat unes pàgines abans, però en l'últim capítol referent a cadascun dels personatges ens deixa amb preguntes o amb l'ai al cor. Serà qüestió d'agafar aviat el següent, per veure què els passa... i per veure si s'acaben trobant!