17 de maig del 2016

Una mala còpia dels jocs de la fam



Títol: Divergent
Autor: Veronica Roth
Saga: Divergent - 1
Pàgines: 414
Puntuació:  ☺☹☺

Si no fos perquè he triat menys de 5 dies a acabar-lo, en comptes d'una puntuació ☺☹☺ li hagués posat ☹. Mare meva, quin llibre més dolent!

M'he passat tot el llibre pensant que era la quarta part dels Jocs de la fam. És una barreja entre això i Harry Potter. Sí, tot plegat s'assembla massa als jocs de la fam (noia, que viu en un futur on la gent està dividida en faccions o com n'hi vulguis dir, ha de passar una prova, ha de guanyar els seus companys - tot i haver-los de fer mal -, tots els nois estan penjats d'ella, els governadors són cruels...), amb barreges de Harry Potter (un barret - perdó, una simulació- et mira el cervell i et diu a qui pertanys, has de passar un procés d'aprenentatge on alguns dels teus companys t'ho faran passar malament, ets el més famós de la classe...)

I tot això, barrejat amb un nombre massa elevat d'errors. Alguns dels errors podrien ser deguts a la traducció (tot i que tinc els meus dubtes), però hi ha altres errors de coses que trontollen amb parts anteriors que aquests són exclusivament de l'autora.

D'altra banda, a part de la protagonista principal, la seva família i el seu noviet, la resta de personatges... ni fu ni fa. És que no tenen cap mena de carisma ni l'autora fa que t'importin el mínim. Bé, i amb la protagonista principal tinc els meus dubtes, que t'acabi important...

 La veritat és que quan començo una saga acostumo a acabar-la, però ara mateix no tinc cap mena de curiositat per saber cap a on va la història. Potser em crida l'atenció la preqüela de la història d'en Quatre, però la resta... Tot i així, com que trec els llibres de la biblioteca (almenys no m'hi he gastat ni un duro!), és possible que d'aquí a un temps canviï de parer i li doni alguna oportunitat al segon...