29 de maig del 2018

El misteri de la núvia decapitada

Títol:No abras los ojos
Autor: John Verdon
Saga: Dave Gurney (2/6)
Pàgines: 534
Puntuació:  ☺ ☺ ☺ ☺

De tant en tant m'agrada intercalar alguna novel·la negra enmig dels llibres de fantasia i ciència ficció. M'agraden, però si en llegís gaire sovint, al final m'avorririen.

És el segon llibre que llegeixo d'en John Verdon, i tots dos m'han agradat. Sí que és veritat que l'altre tenia el component estadístic i aquest no, però continua essent un bon llibre, ben pensat, i tot ben lligat.

 Altre cop ens trobem amb un assassinat (la núvia, que s'acaba de casar), on sembla que les proves són incompatibles amb les lleis de la física. Però, per descomptat, hi ha una explicació. I, per descomptat, la cosa es va embolicant cada cop més.

 Com a coses bones del llibre: sempre que surt en Jack, prenent-li el pèl. La ment ordenada d'en Gurney. La història, que enganxa des del primer moment.

 Però... tota la relació amb la seva dona se'm fa una mica pesada. Bé, una mica és poc. A més, aquest cop, des d'unes quantes pàgines abans que es resolgués tot, ja tenia una idea bastant clara del que havia passat, de com s'havia fet tot. Algunes preguntes que es fan en Jack i en Dave jo ja me les havia fet unes quantes pàgines abans. I les conclusions a les que van arribant, també. Potser l'autor es va passar donant pistes, i per això era més fàcil descobrir-ho tot.

 De totes maneres, és entretingut de llegir.